Bart Kleijzen - Vrijetijdsmanagement - 2010

Strategisch Marketeer bij de Efteling

Wat houdt dat precies in?Momenteel ben ik werkzaam op de afdeling Strategie & Onderzoek in de functie van Strategisch Marketeer. Samen met mijn collega’s houd ik me bezig met de lange termijn strategie van de Efteling op het gebied van marktbewerking, branding en sales. Daarnaast ondersteunen wij de Raad van Bestuur op het gebied van beleid, productvisie en noviteiten. Dit alles doen wij vanuit de ogen van de gast. Binnen de afdeling vallen de expertise gebieden Onderzoek (kwalitatief en kwantitatief), Business Intelligence, Digital en Strategische Marketing. Vanuit die rollen proberen wij dagelijks de customer journey te optimaliseren en gasten daadwerkelijk een wereld vol wonderen te laten ervaren!
 
Wat houdt je alert in deze functie?

De gast! Wij ‘praten’ en kijken voortdurend met onze gasten en samen met onze passie voor de Efteling proberen wij elke dag, maand en jaar zaken te verbeteren. Daarnaast gaan wij vaak naar allerlei inspiratiesessies en congressen, want nieuwe trends zijn altijd leuk en interessant en bieden stof tot nadenken!

 

Ook studenten en stagiaires met hun nieuwe kijk op het werkveld zorgen voor een alerte kijk en steeds verfrissende blik. Samen met de NHTV (specialisatie imagineering) hebben wij de “Efteling Academy”. Daarin gaan studenten samen aan de slag binnen de minor Imagineering met een vraagstuk op het gebied van imagineering en branding en krijgen daarnaast een uniek kijkje in de keuken van de Efteling.

 
Advies aan studenten:Zorg dat je weet waar je passie ligt en wat jij kan toevoegen aan een organisatie of merk! Wanneer je weet hoe jij het verschil kan maken en je weet er met een gezonde dosis energie en drive tegenaan te gaan, dan kan je veel bereiken. Wees niet te beroerd om onder aan de ladder te beginnen en laat zien wat je kan!
 
LinkedIn profiel