Freek Hoekstra - International Game Architecture and Design  - 2012

Procedural Technical Artist bij Electronic Arts, Canada 

Wat houdt dat precies in?Ik maak tools die gebruikt worden door andere artists in de studio’s van EA en dit omvat een breed scala aan taken die gericht zijn op het vergroten van de productiviteit en visuele exactheid, waarbij tevens kostenbesparingen gerealiseerd dienen te worden gedurende het gehele proces.            
 
Wat houdt je alert in deze functie?Ik heb verschillende taken te vervullen in grote projecten, zoals – maar niet beperkt tot – FIFA, NHL, Madden etc. Het is deze diversiteit die me aantrok, en het is diezelfde diversiteit die me ertoe dwingt om op de hoogte te blijven van relevante ontwikkelingen en te blijven leren.
 
Advies aan studenten:Denk nooit dat je klaar bent met leren, want dat ben je nooit. En vergeet de ‘soft skills’ niet. ‘Hard skills’ zorgen ervoor dat je een baan bemachtigt; je sociale vaardigheden zorgen ervoor dat je die baan houdt, erin groeit, sneller leert, en daadwerkelijk een verschil maakt in de wereldeconomie. Daarnaast: wees een generalist, wees betrokken, gepassioneerd, en zorg ervoor dat je iets hebt dat niemand anders heeft.
 
LinkedIn profiel