Koert Hommel - Management Uitgaand Toerisme & Reisorganisatie - 1996

Director Marketing bij JoHo

Wat houdt dat precies in?Al sinds 1998 werk ik bij JoHo. Door middel van wereldwijde winkels (support centers), netwerken en internetplatforms, stimuleert en steunt JoHo mensen en organisaties op het gebied van kennisdeling, het maken van keuzes en het ontwikkelen van talenten. Dat doen we voor scholieren, studenten, expats, emigranten, ondernemers, reizigers, vrijwilligers en iedere organisatie die internationale samenwerking een warm hart toedraagt.

Ik ben binnen JoHo actief rondom het strategisch (marketing)beleid & de doorontwikkeling van de vier JoHo labels: JoHo World Supporter, JoHo World Insurances, JoHo World Summaries en JoHo World Activity. In de dagelijkse praktijk vertaalt zich dat naar werkzaamheden op het gebied van o.a. de JoHo online platforms & websites; ontwikkelen van nieuwe keuze-instrumenten, trainingen en coaching; het geven van nieuwe impulsen aan het marketingbeleid en het uitbouwen van activiteiten rondom internationalisering, sales & subsidies.       
 
Wat houdt je alert in deze functie?Door de lange tijd dat ik al bij JoHo werkzaam ben ken ik het bedrijf door & door. Doordat JoHo doorlopend volop in ontwikkeling is en nieuwe kansen snel en pragmatisch aanpakt is -na al die tijd- nog steeds geen dag, maand of jaar hetzelfde. De -in 2014- ruim 50.000 Nederlandse (en steeds meer internationale) donateurs en aangesloten organisaties houden niet alleen mij maar de gehele organisatie scherp.

Het feit dat we met medewerkers én klantdoelgroepen werken die doorlopend nieuwe ervaringen zoeken en talenten willen verbeteren maakt JoHo tot een bijzonder dynamische organisatie. Wat het extra leuk maakt is dat die mensen van alle leeftijden zijn; van -al dan niet internationale- werkzoekers tot emigranten, van scholieren & studenten die studie of stagekeuzes gaan maken tot (wereld)reizigers en van wereldverbeteraars tot project- en bedrijfsstarters in het buitenland.

De stevige groeiambitie van JoHo, zowel in donateursaantallen, bereik, interne organisatiegroei als rondom internationale doelstellingen, biedt ook mij persoonlijk voor de komende jaren volop ontwikkelingskansen. Niemand is ooit uitgeleerd!
 
Advies aan studenten:

Je werk maakt een ongelooflijk wezenlijk onderdeel uit van je tijdsbesteding...maak het leuk!

Neem de tijd om een organisatie te zoeken die in missie en werkwijze bij je past. Voor mijzelf was dat destijds een bedrijf dat niet zozeer denkt in processen en afdelingen, maar vooral in talenten en sterktes. Heb je eenmaal je plek gevonden, geef jezelf dan de tijd voor ontwikkeling. Durf fouten te maken, geef ze toe en leer ervan. Wijs daarbij niet naar anderen; alleen jíj bent verantwoordelijk voor de keuzes die je maakt -niemand anders.

En o ja, wellicht overbodig voor de meeste NHTV'ers: bouw al tijdens je studie aan je internationale ervaringen en competenties. Mijn stagetijd in Guatemala en scriptieperiode in Maleisië zorgden destijds voor een veel breder wereldbeeld... en een reiskoorts die nooit meer wegging. En die ervaringen legden óók de basis voor het latere werk bij JoHo.

 
LinkedIn profiel