Tim Smits - Hotel Management - 2011

Manager Revenue Management Systems Strategy and Support bij Starwood Hotels & Resorts - Singapore

Wat houdt dat precies in?Binnen Starwood ben ik verantwoordelijk voor de strategische en technische ondersteuning van het Starwood Revenue Management Systeem voor alle 1250+ hotels wereldwijd. Dit doe ik samen met een team van 6 andere experts verspreid over de wereld. Aangezien ik zelf gestationeerd ben in Singapore ligt mijn focus vooral op de 250+ hotels in de Asia Pacific Division.
 
Wat houdt je alert in deze functie?Geen dag is hetzelfde. Binnen Starwood zijn we enorm gefocused op zo behendig mogelijk met verandering om te gaan. Hier speelt een flexibele mindset een belangrijke rol, maar daarnaast betekent dit ook dat er minder sprake is van hiërarchie en daardoor zijn er binnen Starwood snellere goedkeuringsprocessen. Persoonlijk blijf ik alert door naast mijn dagelijkse werkzaamheden, mij zoveel mogelijk te verdiepen in het werk dat mijn collega’s en team doen. Hierdoor voorkom je dat je in een silo zit te werken en kun je je snel aanpassen op een verandering in je omgeving.
 
Advies aan studenten:Een studie is voor een groot deel bepalend over de inhoud van de rest van je leven. Daarom is mijn advies om een studie te kiezen die aansluit bij je persoonlijkheid en passie. Voor mij was dit de hotellerie. Zorg er voor dat je tijdens je studie ontwikkelingsmogelijkheden voor zowel “hard” en “soft” skills zoekt en aanneemt. Zo is het in Revenue Management bijvoorbeeld belangrijk om goed te zijn in Excel, maar heb je ook de kennis nodig om op een effectieve manier je leiderschap te demonstreren en om goed te communiceren. Deze vaardigheden leer je natuurlijk door ervaring, maar het is goed om je hierin te verdiepen en misschien extra training te volgen die je van pas kan komen in de toekomst.
 
LinkedIn profiel