Studieprogramma

Hoewel de opleiding Nederlandstalig is, zijn verschillende onderdelen van de opleiding in het Engels. Denk hierbij aan een aantal modules, excursies en gastcolleges. Daarnaast is een gedeelte van het studiemateriaal en de gebruikte literatuur Engelstalig.

Jaar 1

In het eerste jaar staan drie thema’s centraal: de reisindustrie, de recreatieve sector en de toeristische bestemming. Het jaar is opgebouwd uit twaalf modules die de kern van de opleiding vormen. Je werkt aan actuele vraagstukken uit de praktijk, gekoppeld aan basisvakken zoals (online) marketing, e-business, financieel management en consumentengedrag. Aan deze modules is een aantal bezoeken aan steden en bedrijven gekoppeld en je gaat op studiereis.

Naast deze modules krijg je ook les in de talen Nederlands en Engels. Gedurende het gehele jaar werk je aan de ontwikkeling van je persoonlijke en professionele vaardigheden. Hiervoor worden workshops georganiseerd en heb je individuele gesprekken met je coach, die je begeleidt.

Jaar 2

In het tweede jaar maak je een keuze uit één van de drie richtingen en je sluit het jaar af met een half jaar stage en een eind-assessment.

De richtingen zijn:

  • Travel Industry
  • Tourism Destinations
  • Recreation & Hospitality

Travel Industry

De internationale reisindustrie is door (online) ontwikkelingen, veranderend consumentengedrag en toenemende concurrentie volop in beweging. Continue focus op de vakantieganger en reiziger van de toekomst is essentieel om te begrijpen hoe de (internationale) consument zoekt en boekt en wat zijn wens en behoefte is. Het is daarom belangrijk trends en ontwikkelingen in de reisindustrie te signaleren en te blijven vernieuwen. Je leert hoe je door creativiteit en gebruik van nieuwe media en technologie vernieuwende diensten en reisproducten kunt ontwikkelen om de moderne consument een optimale reisbeleving te geven.

Lees meer over de richting Travel Industry

Tourism Destinations

Over de hele wereld wordt door steeds meer mensen gereisd. Toerisme is voor steeds meer bestemmingen een belangrijke inkomstenbron. De internationale groei van toerisme vraagt om nieuwe investeringen, slimme plannen en creatieve ondernemers en organisaties die vorm geven aan het toerisme van de toekomst. Bij Tourism Destinations leer je hoe je een bestemming vanuit verschillende perspectieven (bedrijfsleven, overheid, toerist en de lokale bevolking) kunt analyseren en hoe je vervolgens de bestemming kunt ontwikkelen, promoten en managen.

Lees meer over de richting Tourism Destinations

Recreation & Hospitality

De hedendaagse gast is uit op een originele, authentieke beleving, vindt comfort belangrijk en een topservice vanzelfsprekend. Hoe kom je hieraan tegemoet als manager in de recreatieve gastvrijheidsbranche? Hoe zorg je dat de gast een goed gevoel heeft over jouw bedrijf en dus terugkomt? Je leert hoe je dit, als ondernemende en innovatieve manager, voor elkaar kunt krijgen. Je zorgt voor goed personeel, dat gastgericht en servicegericht is ingesteld. Je zorgt voor een prettige en veilige omgeving en voor gestroomlijnde organisatieprocessen.

Lees meer over de richting Recreation & Hospitality