International Event Management

Inhoud track

De track International Event Management geeft je een dieper inzicht in de evenementenbranche. Je leert in een internationale context creatieve en vernieuwende concepten voor events te bedenken en deze vanuit een business-perspectief uit te werken tot nieuwe business- en verdienmodellen. Daarnaast leer je evenementen in te zetten om merken te versterken of om van evenementen merken te maken. Natuurlijk moet je de events ook kunnen produceren.

Daarnaast besteedt International Event Management aandacht aan personal branding, of wel; jijzelf als merk. Personal branding is een diepgaande en creatieve aanpak om jezelf op een authentieke manier te presenteren. Je onderzoekt wat jou onderscheidt van anderen en koppelt dit aan je ambities binnen de eventindustrie.

De track biedt vanaf jaar 3 het Companionship aan:

Bij het Companionship werk je vier dagen per week in de praktijk en kom je één dag per week terug naar school om de link vanuit de praktijkopdrachten naar de beroepscompetenties te leggen. Een heel zelfstandig traject met veel eigen verantwoordelijkheid waarin je tijdens de studie veel praktijkervaring op doet en een netwerk opbouwt.

Bekijk interviews met studenten uit het Companionship traject

Toekomstig werkveld

Afgestudeerden van de track International Event Management vervullen diverse rollen bij de organisaties van events, van concept tot uitvoering. De eventmanager ziet kansen in de markt voor aansprekende evenementen en weet geïnteresseerde partijen bij elkaar te brengen. De businessdesigner is gespecialiseerd in de bedrijfsvoering van events en de event marketeer weet als geen ander events in de markt te zetten en te verkopen. Welke rol jou ook ligt, je komt altijd terecht in een dynamische, inspirerende wereld.
Voorbeelden van bedrijven waar afstudeerders terecht komen: Festivents, Obsession, Daily Bread, Extrema Outdoor/Solar, Mannen van Rijnland, Opel, ID&T, Paaspop, Zwarte Cross en Pinkpop.

Deze track wordt aangeboden in het Engels.