Travel Industry

Ben je creatief, analytisch, nauwkeurig, zelfstandig, sociaal en communicatief? Heb je commercieel inzicht en kun je veranderingen vertalen naar kansen en mogelijkheden? Dan past de richting Travel Industry perfect bij jou!

Wat leer je?

Je maakt uitgebreid kennis met de dynamische reisindustrie en leert de spelers op de markt kennen. Je krijgt kennis en inzicht in de wereldwijde trends en ontwikkelingen op het gebied van reizen en je weet welke nieuwe ontwikkelingen het reisgedrag beïnvloeden. Je leert hoe de consument zijn reis zoekt en boekt, welke media hij raadpleegt en gebruikt en met welke vervoersvorm hij op reis kan gaan. Je leert hoe je door creativiteit, gebruik van nieuwe media en technologie vernieuwende diensten en reisproducten kunt blijven ontwikkelen om de moderne consument een optimale reisbeleving te geven. Je gaat aan de slag met onderwerpen als achtergronden van reisgedrag, kenmerken van de reisindustrie, luchtvaart, verkoop en marketing via verschillende kanalen en e-business. Je ontwikkelt (online) vaardigheden op het gebied van verkoop en persoonlijke ontwikkeling.

Welke modules volg je?

Naast de 6 algemene modules van jaar twee, volg je nog zes modules die specifiek horen bij deze richting:

  • Travel Industry Landscape (kennismaking met de reisindustrie)
  • Travel Industry Producers (spelers en reisbedrijven in de reisindustrie)
  • Travel Distribution (verandering in de on- en offline kanalen en impact van nieuwe reisbedrijven)
  • Travel Transportation (hoe trends en ontwikkelingen zorgen voor verandering in mobiliteit)
  • Global Tourism (wie is de toerist van de toekomst en wat is hiervan het effect in de wereld)
  • Tourism Project (lanceer een innovatief reisconcept en maak dit interactief).

Welke bedrijven passen bij deze richting?

Tot de toeristische reisindustrie behoren alle organisatie die de consument leiden van huis tot op bestemming. Denk aan touroperators, luchtvaartmaatschappijen, (zaken)reisorganisaties en (online)reisbedrijven maar ook reisplatformen en ICT reisbedrijven.

Voorbeelden: Cheaptickets.nl, Transavia, Srprs.me, Travelbird, TUI, Cruise Travel, Thomas Cook, Tripadvisor, Airbnb, Booking.com, Paperflies, Sunweb, Abercrombie & Kent, Belvilla, EF Tours. Maar denk ook aan specialisten als Voetbalreizen, Formule 1 reizen, ATPi (incentive-reizen en special interest tours als marathon- en zeilreizen)

Video

In deze video vertelt coördinator Marco van Leeuwen meer over de richting Travel Industry