Jaar 1 (propedeuse)

In het eerste jaar staan drie thema’s centraal: de reisindustrie, de recreatieve sector en de toeristische bestemming. Het jaar is opgebouwd uit twaalf modules (pdf) die de kern van de opleiding vormen. Je werkt aan actuele vraagstukken uit de praktijk, gekoppeld aan basisvakken zoals (online) marketing, e-business, financieel management en consumentengedrag. Aan deze modules is een aantal bezoeken aan steden en bedrijven gekoppeld en je gaat op studiereis. Naast deze modules krijg je ook les in talen. Je volgt Engels en nog één andere moderne vreemde taal. Je hebt de keuze uit Frans, Duits, Spaans, Italiaans en Chinees. Afhankelijk van je voorkennis kun je, bij voldoende deelnemers, op verschillende niveaus instromen.

Gedurende het gehele jaar werk je aan de ontwikkeling van je persoonlijke en professionele vaardigheden. Hiervoor worden workshops georganiseerd en heb je individuele gesprekken met je coach, die je begeleidt.

Jaar 2

Een dag uit het leven van een eerstejaarsstudent

'Het is kwart over tien in de ochtend en in de verte hoor ik het geluid van de wekker. Over een half uur heb ik met mijn beste vriendin afgesproken. Ik spring onder de douche en smeer nog even snel een boterham voor onderweg, Daarna fietsen we samen naar school.'

Hoe gaat Myrthes dag verder? Je leest het op het blog.