Jaar 2

Het tweede jaar is opgebouwd uit twaalf modules: zes algemene modules en zes modules die specifiek horen bij de richting die je kiest. De algemene modules zijn:

  • Online Consumer Behaviour 2
  • Change Management
  • Smart Organisation
  • Experience Design 2
  • Online Marketing & Communication 2
  • Financial Management

Informatie over de zes overige modules vind je bij de onderstaande richtingen.

De vier richtingen in het tweede jaar zijn:

Travel Industry

De internationale reisindustrie is door (online) ontwikkelingen, veranderend consumentengedrag en toenemende concurrentie volop in beweging. Continue focus op de vakantieganger en reiziger van de toekomst is essentieel om te begrijpen hoe de (internationale) consument zoekt en boekt en wat zijn wens en behoefte is. Het is daarom belangrijk trends en ontwikkelingen in de reisindustrie te signaleren en te blijven vernieuwen. Je leert hoe je door creativiteit en gebruik van nieuwe media en technologie vernieuwende diensten en reisproducten kunt ontwikkelen om de moderne consument een optimale reisbeleving te geven.

Lees meer over deze richting

Recreation & Hospitality

De hedendaagse gast is uit op een originele, authentieke beleving, vindt comfort belangrijk en een topservice vanzelfsprekend. Hoe kom je hieraan tegemoet als manager in de recreatieve gastvrijheidsbranche? Hoe zorg je dat de gast een goed gevoel heeft over jouw bedrijf en dus terugkomt? Je leert hoe je dit, als ondernemende en innovatieve manager, voor elkaar kunt krijgen. Je zorgt voor goed personeel, dat gastgericht en servicegericht is ingesteld. Je zorgt voor een prettige en veilige omgeving en voor gestroomlijnde organisatieprocessen.

Lees meer over deze richting

Tourism Destinations

Over de hele wereld wordt door steeds meer mensen gereisd. Toerisme is voor steeds meer bestemmingen een belangrijke inkomstenbron. De internationale groei van toerisme vraagt om nieuwe investeringen, slimme plannen en creatieve ondernemers en organisaties die vorm geven aan het toerisme van de toekomst. Bij Tourism Destinations leer je hoe je een bestemming vanuit verschillende perspectieven (bedrijfsleven, overheid, toerist en de lokale bevolking) kunt analyseren en hoe je vervolgens de bestemming kunt ontwikkelen, promoten en managen.

Lees meer over deze richting

Attractions & Theme Parks Management

De attractie- en themaparkensector groeit en ontwikkelt zich snel. Musea en science centra richten zich niet meer uitsluitend op educatie, maar voegen vermaak en beleving toe in de vorm van thematisering, interactie en attracties. Dierentuinen bouwen klimparken, winkelcentra breiden uit met attracties zoals een aquarium en simulators. Tegelijkertijd groeien de bestaande grote attractieparken uit tot vakantieresorts met meerdere hotels, een uitgaanscentrum en waterpark. Voor al die attracties is het meer dan ooit van belang zich te onderscheiden van de concurrentie. Daardoor groeit de vraag naar jonge professionals met creatieve ideeën en kennis van de markt.

Lees meer over deze richting