Studenten NHTV zetten zich in voor 3FM Serious Request

Na acht jaar is het Glazen Huis terug in Breda en net als in 2008 is NHTV weer nauw betrokken bij dit evenement en probeert de hogeschool met verschillende initiatieven zoveel mogelijk geld in te zamelen voor het goede doel. In totaal zijn ruim vierhonderd studenten van NHTV als vrijwilliger bij Serious Request actief.

Vincent 360 - Een ontmoeting met Van Gogh in Virtual Reality

Stel jezelf eens voor: een ontmoeting met Vincent van Gogh! De technologische sprongen op het gebied van virtual reality maken het mogelijk. Het bewijs daarvan is vanaf 23 december te zien in de Van Gogh Kerk Etten-Leur.

NHTV, 3FM en de gemeente Breda onderzoeken impact Serious Request op stad Breda

NHTV gaat samen met 3FM en de gemeente Breda de impact van 3FM Serious Request op de stad Breda onderzoeken. Het onderzoek dat NHTV voor haar rekening neemt, beslaat verschillende onderdelen; De beleving en het imago van de stad Breda bij bezoekers, de beleving bij de inwoners, de samenwerkingsverbanden die zijn ontstaan en de economische impact van het evenement op de stad.

Wie wordt het Europese Theme Park Talent van 2017?

NHTV organiseert wedstrijd voor pretparktalentNHTV Breda University of Applied Sciences, is de eerste universiteit die toekomstige managers van themaparken, attracties en dierentuinen opleidt in een speciale track genaamd: Attractions & Theme Parks Management (ATPM).

NHTV en ANVR genomineerd voor prijs Verenigde Naties

Reisbrancheorganisatie ANVR behoort met haar carbon calculator (die tot stand is gekomen in nauwe samenwerking met NHTV) tot de 3 internationale finalisten die strijden om de award van de Verenigde Naties; de UNWTO Award for Innovation in Research and Technology. Met de ontwikkelde calculator kunnen reisondernemingen nauwkeurig de CO2-vakantievoetafdruk meten.

Onderzoek NHTV: Hoe maak je het verleden tastbaarder bij voormalige concentratiekampen WOII

NHTV Breda heeft (ondersteund door het Vfonds) onderzoek gedaan naar hoe de drie voormalige concentratiekampen en huidige herinneringscentra in Nederland het verleden tastbaarder kunnen maken voor (met name jongere) bezoekers.

NHTV doet groot onderzoek in culturele sector naar publieksbereik

Hoe zorg je ervoor dat mensen meer met cultuur in aanraking komen? NHTV Breda gaat onderzoek doen naar de manier waarop podia momenteel met publiek communiceren en hoe dit geoptimaliseerd kan worden. Het onderzoek wordt verricht in samenwerking met HZ University of Applied Sciences en cultureel marketingplatform Peppered.

NHTV met Virtual Reality design op Dutch Design Week

De Academy for Digital Entertainment van NHTV is samen met Atlantis Games (onderdeel van NHTV Business bv) aanwezig op de Enversed Realities Expo in het Veemgebouw op Strijp Eindhoven. Hier presenteren zij tijdens de Dutch Design Week een aantal projecten gericht op Virtual Reality design. De expo gaat over nieuwe opkomende technologieën die een grote impact zullen hebben op de maatschappij en het bedrijfsleven, maar die in ontwikkeling nog in de beginfase zitten. Tijdens deze expo kan het publiek 26 uiteenlopende Virtual Reality toepassingen zelf ervaren en testen.

Leisure als aanjager voor stedelijke transitie

Academy for Leisure van NHTV Breda onderzocht in samenwerking met MMNieuws, vakmedium voor cultureel ondernemerschap, wat de rol van vrijetijd is bij de steden in transitie. Op vrijdag 7 oktober presenteert NHTV tijdens het Drive In Festival, dat bij STEK aan de Veilingkade in Breda plaatsvindt, het magazine, dat daarna ook online via http://www.mmnieuws.nl beschikbaar is.

Academie stedenbouw, logistiek en mobiliteit van NHTV werkt nauw samen met bedrijfsleven

De Academie stedenbouw, logistiek en mobiliteit wil graag nauw samenwerken met het bedrijfsleven. Daartoe heeft zij een actief beleid om samenwerking met bedrijven vast te leggen in eenvoudige convenanten of overeenkomsten. Doelstelling is om direct in te spelen op recente ontwikkelingen van het vakgebied en die direct beschikbaar te hebben om te delen met de studenten. Een uit de reeks convenanten tekende NHTV deze week, een overeenkomst met Ricoh Europe SCM BV in Bergen op Zoom.

Pagina 1 Pagina 2 >