Groepsfoto bij de Bredase haven

Braventure: Eén programma voor Brabantse startups

De twee Brabantse universiteiten, vier Brabantse hogescholen, de provincie Noord-Brabant en alle regionale ontwikkelingsmaatschappijen slaan de handen ineen om kansrijke Brabantse startups te ondersteunen. Deze unieke alliantie leidt tot één gezamenlijk programma onder de naam Braventure. De feestelijke lancering vindt plaats op donderdag 21 juni in het Van der Valk Hotel Tilburg.

Groepsfoto bij de Bredase haven

Indiase studenten op Summer School bij NHTV Breda

NHTV heeft in juli 24 Indiase studenten en hun professor van CEPT University uit Ahmedabad te gast gehad voor een summer school-programma gericht op slimme en duurzame groei in de Randstad.

gebruik van social media

NHTV studenten presenteren beste games tijdens Showcase day

De studenten van de opleiding International Game Architecture and Design (IGAD) aan NHTV Breda University of Applied Sciences staan bekend om hun goede prestaties binnen de internationale game-industrie, getuige de 3 Dutch Game Awards die zij binnenhaalden in 2017. In de middag van 5 juli 2018 tonen ze daarom graag hun nieuwe projecten tijdens de Showcase day.

gebruik van social media

RECOVRY: Virtual Reality-therapie voor mensen met een alcoholverslaving

NHTV Breda en Novadic-Kentron (NK) hebben de handen ineen geslagen om te onderzoeken hoe virtual reality technologie kan bijdragen aan het herstel van cliënten na een ontgiftingsproces van alcohol. Het project RECOVRY, wat staat voor RElapse COntrole VR TherapY, onderzoekt hoe cliënten met behulp van (nieuwe) virtual reality technologie hun alcoholafhankelijkheid beter de baas kunnen blijven na ontgifting.

logo EFMD Global Network

NHTV Summer School and other initiatives

This year NHTV organizes three summer school programmes during the summer months. Hereby we would like to give you an overview of these programmes and other initiatives taking place in 2018.

Master students from Audencia Business School visiting the Academy for Digital Entertainment

ADE organised 4th Education Programme for French business school

During the week of 23-28 April 2018, the Academy for Digital Entertainment organised the 4th Education Programme for Audencia Business School from Nantes, France.

gebruik van social media

Bedrijven kunnen reputatie verbeteren via social media met 'menselijke' conversatiestijl

In tijden van Facebook-datalekken en snel veranderend social media-gedrag van consumenten is het voor bedrijven lastig om de weg niet kwijt te raken op social media, en om met hun online activiteiten op een goede manier in contact te blijven met de wispelturige consument. Het promotie-onderzoek van Corné Dijkmans aan de VU Amsterdam biedt belangrijke inzichten voor bedrijven: hun inzet van social media kan een positief effect voor hen hebben, maar moet in ieder geval gepaard gaan met het gebruik van een ‘menselijke’ conversatiestijl.

Logo Stedelijk Museum Breda

GAME RULES in Stedelijk Museum Breda

GAME RULES is een presentatie met werken van de jonge game developers en kunstenaars Anastasia Opara en Oskar Stålberg. Beiden maken gebruik van procedural content generation, een bekende methode in de game-industrie. Hierbij worden beelden en virtuele ruimtes automatisch geproduceerd op basis van algoritmes. Ook de gebruiker kan daarbij een rol spelen. Beiden laten in GAME RULES een aantal actuele voorbeelden zien.

NHTV helpt vluchtelingenkamp in Griekenland met logistieke kennis

Vier internationale studenten en een docent van de opleiding logistiek aan NHTV Breda hebben de eerste week van april in Noord-Griekenland het vluchtelingenkamp Nea Kavala bezocht, om te helpen in de logistieke processen. In het kamp zitten ongeveer 400 mensen (voornamelijk uit Syrië en Eritrea).

NHTV-studenten doen opdrachten achter hun laptop.

Academie voor Toerisme NHTV partner in EU-project op gebied van toekomstbestendig toerisme-onderwijs

De Academie voor Toerisme van NHTV is lead partner in een groot Europees project genaamd 'Next Tourism Generation’ (NTG). De komende periode van vier jaar gaat NHTV samen met 13 andere Europese universiteiten en werkveldpartners aan de slag om de relatie tussen het toerisme-onderwijs in Europa en het werkveld te versterken.