logo EFMD Global Network

NHTV member of the EFMD Global Network Association

7 February 2018 - As NHTV is always seeking for innovative cross-disciplinary connections and partnerships, we are very proud to announce that we have become member of the European Foundation for Management Development (EFMD). The EFMD Global Network aims to develop relationships among higher education institutions and work towards improving the quality of management education and development worldwide.

Brazilian Week

In the week of 20 November NHTV organises a conference on Place Making and Shaping Destination in Brazil. How to develop sustainable cities? And how to balance urban and nature? Questions like these will be answered during the NHTV Brazilian Week.

Opiniestukken van experts NHTV in BN/DeStem

Docenten bij NHTV zijn experts op hun vakgebied. Ze zijn op de hoogte van actuele trends en ontwikkelingen en steken hun mening niet onder stoelen of banken. Bent u benieuwd naar hun scherpe pen? Hier leest u recente opiniestukken van onze experts:

Vrijwilligersacademie NHTV

NHTV helpt scholier bij studiekeuze met voorbereidingstraject

NHTV Breda start vanaf september 2017 met het Discover your future@NHTV traject dat scholieren en studiestakers de kans biedt om een weloverwogen studiekeuze te maken voor een opleiding in toerisme of logistiek. Dit traject is opgezet in nauwe samenwerking met JAM@NHTV (recruitmentplatform dat huidige studenten van NHTV momenteel al bijbanen biedt in sectoren die aansluiten bij hun studie).

NHTV-onderzoekers Bouwer en Van Leeuwen verkennen de filosofische basis van leisure in hun nieuwe boek

Leisure is leuk en inspireert ons, het brengt ons in contact met anderen en maakt ons leven beter… maar welke diepere betekenissen liggen verborgen in deze activiteiten? Hoe kunnen eenvoudige hobby’s en grote evenementen, sport en kunst, en alles daartussenin, een bijdrage leveren aan het leiden van een goed leven?

The Creative Lab NHTV Breda maakt eerste film met Holografische Beelden

The Creative Lab van NHTV Breda pakt graag ambitieuze, baanbrekende en grensverleggend projecten op. Helemaal als het deelname betreft aan het Go Short International Film Festival in Nijmegen. Dit jaar heeft Creative Lab, in samenwerking met Cradle, besloten om de Microsoft’s HoloLens headset te gebruiken als innovatief onderdeel van het project. Wat de HoloLens in essentie doet is de realiteit uitbreiden met holografische objecten die in je omgeving ontstaan. De korte film die zo ontstaan is en deelneemt aan het Go Short Festival heet: ‘’The Dancer Awakens”.

NHTV en ANVR winnen felbegeerde innovatie-award van de Verenigde Naties

Reisbrancheorganisatie ANVR heeft gisteren in Madrid tijdens de internationale toerismebeurs de UNWTO award in ontvangst mogen nemen van de Verenigde Naties. Zij ontving de felbegeerde ‘UNWTO Award for Innovation in Research and Technology’ voor de Carmacal-calculator, een online calculator ontwikkeld door NHTV Breda waarmee reisondernemingen nauwkeurig de CO2-vakantievoetafdruk kunnen meten.

Vincent 360 - Een ontmoeting met Van Gogh in Virtual Reality

Stel jezelf eens voor: een ontmoeting met Vincent van Gogh! De technologische sprongen op het gebied van virtual reality maken het mogelijk. Het bewijs daarvan is vanaf 23 december te zien in de Van Gogh Kerk Etten-Leur.

NHTV, 3FM en de gemeente Breda onderzoeken impact Serious Request op stad Breda

NHTV gaat samen met 3FM en de gemeente Breda de impact van 3FM Serious Request op de stad Breda onderzoeken. Het onderzoek dat NHTV voor haar rekening neemt, beslaat verschillende onderdelen; De beleving en het imago van de stad Breda bij bezoekers, de beleving bij de inwoners, de samenwerkingsverbanden die zijn ontstaan en de economische impact van het evenement op de stad.

NHTV doet groot onderzoek in culturele sector naar publieksbereik

Hoe zorg je ervoor dat mensen meer met cultuur in aanraking komen? NHTV Breda gaat onderzoek doen naar de manier waarop podia momenteel met publiek communiceren en hoe dit geoptimaliseerd kan worden. Het onderzoek wordt verricht in samenwerking met HZ University of Applied Sciences en cultureel marketingplatform Peppered.

< Pagina 1 Pagina 2 Pagina 3 >