NHTV-onderzoekers Bouwer en Van Leeuwen verkennen de filosofische basis van leisure in hun nieuwe boek

Leisure is leuk en inspireert ons, het brengt ons in contact met anderen en maakt ons leven beter… maar welke diepere betekenissen liggen verborgen in deze activiteiten? Hoe kunnen eenvoudige hobby’s en grote evenementen, sport en kunst, en alles daartussenin, een bijdrage leveren aan het leiden van een goed leven?

The Creative Lab NHTV Breda maakt eerste film met Holografische Beelden

The Creative Lab van NHTV Breda pakt graag ambitieuze, baanbrekende en grensverleggend projecten op. Helemaal als het deelname betreft aan het Go Short International Film Festival in Nijmegen. Dit jaar heeft Creative Lab, in samenwerking met Cradle, besloten om de Microsoft’s HoloLens headset te gebruiken als innovatief onderdeel van het project. Wat de HoloLens in essentie doet is de realiteit uitbreiden met holografische objecten die in je omgeving ontstaan. De korte film die zo ontstaan is en deelneemt aan het Go Short Festival heet: ‘’The Dancer Awakens”.

NHTV en ANVR winnen felbegeerde innovatie-award van de Verenigde Naties

Reisbrancheorganisatie ANVR heeft gisteren in Madrid tijdens de internationale toerismebeurs de UNWTO award in ontvangst mogen nemen van de Verenigde Naties. Zij ontving de felbegeerde ‘UNWTO Award for Innovation in Research and Technology’ voor de Carmacal-calculator, een online calculator ontwikkeld door NHTV Breda waarmee reisondernemingen nauwkeurig de CO2-vakantievoetafdruk kunnen meten.

Vincent 360 - Een ontmoeting met Van Gogh in Virtual Reality

Stel jezelf eens voor: een ontmoeting met Vincent van Gogh! De technologische sprongen op het gebied van virtual reality maken het mogelijk. Het bewijs daarvan is vanaf 23 december te zien in de Van Gogh Kerk Etten-Leur.

NHTV, 3FM en de gemeente Breda onderzoeken impact Serious Request op stad Breda

NHTV gaat samen met 3FM en de gemeente Breda de impact van 3FM Serious Request op de stad Breda onderzoeken. Het onderzoek dat NHTV voor haar rekening neemt, beslaat verschillende onderdelen; De beleving en het imago van de stad Breda bij bezoekers, de beleving bij de inwoners, de samenwerkingsverbanden die zijn ontstaan en de economische impact van het evenement op de stad.

NHTV doet groot onderzoek in culturele sector naar publieksbereik

Hoe zorg je ervoor dat mensen meer met cultuur in aanraking komen? NHTV Breda gaat onderzoek doen naar de manier waarop podia momenteel met publiek communiceren en hoe dit geoptimaliseerd kan worden. Het onderzoek wordt verricht in samenwerking met HZ University of Applied Sciences en cultureel marketingplatform Peppered.

Academie stedenbouw, logistiek en mobiliteit van NHTV werkt nauw samen met bedrijfsleven

De Academie stedenbouw, logistiek en mobiliteit wil graag nauw samenwerken met het bedrijfsleven. Daartoe heeft zij een actief beleid om samenwerking met bedrijven vast te leggen in eenvoudige convenanten of overeenkomsten. Doelstelling is om direct in te spelen op recente ontwikkelingen van het vakgebied en die direct beschikbaar te hebben om te delen met de studenten. Een uit de reeks convenanten tekende NHTV deze week, een overeenkomst met Ricoh Europe SCM BV in Bergen op Zoom.

NHTV viert haar 50e verjaardag

Hiep hiep hoera! Er is er een jarig! Dit jaar viert NHTV haar 50e verjaardag.

NHTV and BNN-VARA joined Hilversum Media Campus as strategic partners

NHTV and BNN-VARA joined Hilversum Media Campus as strategic partners. Together they are strongly committed to lifelong learning in the media sector. Hilversum Media Campus has the ambition of bringing education and business closer together to facilitate long-term strengthening of the Dutch media industry.

Openluchtzwembaden dreigen kopje onder te gaan

Openluchtzwembaden verkeren momenteel in zwaar weer. Ze hebben te maken met een kort zomerseizoen en er is veel concurrentie van andere locaties waar de consument vrije tijd doorbrengt. De zwembaden zijn niet alleen afhankelijk van het weer maar ook van financiële steun van de overheid. De afgelopen jaren hebben veel zwembaden hun deuren moeten sluiten. Verdwijnt het openluchtzwembad in de toekomst of krijgen de locaties een nieuwe invulling? NHTV Breda deed onderzoek en ontwikkelde vijf scenario’s voor de toekomst van openluchtzwembaden.

< Pagina 1 Pagina 2 Pagina 3 >