MediaLab

Het MediaLab is onderdeel van de Academy for Digital Entertainment.

Doel

Het MediaLab is speciaal ontwikkeld om testen te kunnen uitvoeren in een virtuele omgeving. Het Media Lab kan bestaande visualisatietechnieken, zoals maquettes bij bouwprojecten, vervangen en het is een aanvulling op bestaande meetmethodieken, zoals de introductie van een nieuwe product- of verpakkingslijn in supermarkten.

Hoe werkt het?

In de testsetting worden personen omringd door grote videoschermen. Op deze manier kunnen in het lab allerlei omgevingen tot leven worden gewekt, variërend van realistische omgevingen als supermarkten of nog te realiseren bouwprojecten tot fictieve game omgevingen. Nieuwe interactieve technieken als ‘head tracking’ maken het mogelijk een realistische interactie tussen persoon en omgeving te realiseren, waardoor de gebruiker steeds sterker het gevoel krijgt echt in een bepaalde wereld rond te lopen. Testpersonen in het MediaLab worden uitgerust met een eye-tracker en met biometrische meetapparatuur, waardoor precies gemeten kan worden waar iemand naar kijkt en welke emoties worden opgeroepen.

Contact

MediaLab
Frank Zijlmans
Postbus 3917
4800 DX Breda
T +31 (0)76 533 2203
E zijlmans.f@nhtv.nl